Bekendmaking omgevingsvergunning
Referentie dossier: OMV_2023141714
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project : uitbreiden van een ééngezinswoning tot woning met zorgwoning
Ligging: Hemelrijkstraat 47 te 3473 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 05, sectie B, perceelnummer 596B
Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Henau Kris & Vos Karen werd in zitting van 15 april 2024 voorwaardelijk goedgekeurd door het college van burgemeester en schepenen. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.
Beroepsmogelijkheden
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:
- de vergunningsaanvrager
- het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken
In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
- naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;
- identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
- minstens een van de volgende elementen:
- een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
- het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
- de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
- mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.
Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
- een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)
- overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
- een inventaris van de overtuigingsstukken
Bekendmaking omgevingsvergunning
Referentie dossier: OMV_2023138210
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project : vernieuwen van een gedeeltelijk vervallen verkavelingsvergunning voor de loten 3 en 4
Ligging: Halensebaan (tussen nr. 101 & 107) te 3473 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 05, sectie C, perceelnummer 41Z, 41A2
Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Kesteloot Johanna werd in zitting van 22 april 2024 voorwaardelijk goedgekeurd door het college van burgemeester en schepenen. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.
Beroepsmogelijkheden
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:
- de vergunningsaanvrager
- het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken
In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
- naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;
- identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
- minstens een van de volgende elementen:
- een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
- het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
- de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
- mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.
Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
- een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)
- overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
- een inventaris van de overtuigingsstukken
Bekendmaking omgevingsvergunning
Referentie dossier: OMV_2023166098
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project : bijstelling verkaveling
Ligging: Grote Vreunte 49 te 3473 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 05, sectie B, perceelnummer 323V
Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Geenen Jos werd in zitting van 22 april 2024 voorwaardelijk goedgekeurd door het college van burgemeester en schepenen. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.
Beroepsmogelijkheden
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:
- de vergunningsaanvrager
- het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken
In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
- naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;
- identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
- minstens een van de volgende elementen:
- een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
- het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
- de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
- mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.
Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
- een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)
- overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
- een inventaris van de overtuigingsstukken
Bekendmaking omgevingsvergunning
Referentie dossier: OMV_2023159818
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project : 2 HOB
Ligging: Dorpsstraat (tussen nr. 151 & 155) te 3470 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 02, sectie B, perceelnummer 289A, 289B
Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Vangeel Pieter werd in zitting van 22 april 2024 voorwaardelijk goedgekeurd door het college van burgemeester en schepenen. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.
Beroepsmogelijkheden
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:
- de vergunningsaanvrager
- het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken
In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
- naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;
- identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
- minstens een van de volgende elementen:
- een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
- het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
- de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
- mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.
Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
- een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)
- overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
- een inventaris van de overtuigingsstukken
Bekendmaking omgevingsvergunning
Referentie dossier: OMV_2023173292
Aard: exploïtatie
Project : grondwaterwinning - rubriek 53.8.1°b)
Ligging: Vissestraat te 3470 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 02, sectie A, perceelnummer 156F, 156C, 156D, 156E, 156G
Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Buelens Sonja werd in zitting van 29 april 2024 voorwaardelijk goedgekeurd door het college van burgemeester en schepenen. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.
Beroepsmogelijkheden
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:
- de vergunningsaanvrager
- het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken
In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
- naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;
- identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
- minstens een van de volgende elementen:
- een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
- het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
- de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
- mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.
Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
- een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)
- overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
- een inventaris van de overtuigingsstukken
Bekendmaking omgevingsvergunning
Referentie dossier: OMV_2023159261
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project : slopen tuinberging, terras en tuinpad + vellen van kastanjeboom en bouwen van een garage
Ligging: Heerstraat 7 te 3470 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 01, sectie B, perceelnummer 168D
Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Tirions Sven & Steeno Birja werd in zitting van 29 april 2024 voorwaardelijk goedgekeurd door het college van burgemeester en schepenen. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.
Beroepsmogelijkheden
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:
- de vergunningsaanvrager
- het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken
In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
- naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;
- identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
- minstens een van de volgende elementen:
- een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
- het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
- de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
- mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.
Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
- een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)
- overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
- een inventaris van de overtuigingsstukken
Bekendmaking omgevingsvergunning
Referentie dossier: OMV_2023088145
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project : afbraak hoeve + bouwen van een vrijstaande ééngezinswoning
Ligging: Rattenborgstraat 6A te 3473 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 05, sectie B, perceelnummer 236T
Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Fets Ignace & Heylen Jolien werd in zitting van 29 april 2024 voorwaardelijk goedgekeurd door het college van burgemeester en schepenen. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.
Beroepsmogelijkheden
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:
- de vergunningsaanvrager
- het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken
In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
- naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;
- identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
- minstens een van de volgende elementen:
- een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
- het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
- de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
- mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.
Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
- een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)
- overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
- een inventaris van de overtuigingsstukken
Bekendmaking omgevingsvergunning
Referentie dossier: OMV_2024019138
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project : verbouwen bestaande eengezinswoning
Ligging: Dorpsstraat 74 te 3470 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 02, sectie A, perceelnummer 432/02K
Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Lambrechts Steven werd in zitting van 6 mei 2024 voorwaardelijk goedgekeurd door het college van burgemeester en schepenen. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.
Beroepsmogelijkheden
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:
- de vergunningsaanvrager
- het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken
In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
- naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;
- identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
- minstens een van de volgende elementen:
- een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
- het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
- de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
- mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.
Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
- een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)
- overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
- een inventaris van de overtuigingsstukken
Bekendmaking omgevingsvergunning
Referentie dossier: OMV_2023160382
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project : afbraak
Ligging: Overstraat 15 te 3473 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 05, sectie B, perceelnummer 289C3
Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Kimps Guido werd in zitting van 6 mei 2024 voorwaardelijk goedgekeurd door het college van burgemeester en schepenen. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.
Beroepsmogelijkheden
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:
- de vergunningsaanvrager
- het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken
In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
- naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;
- identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
- minstens een van de volgende elementen:
- een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
- het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
- de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
- mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.
Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
- een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)
- overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
- een inventaris van de overtuigingsstukken
Bekendmaking meldingsakte
Referentie dossier: OMV_2024051745
Aard: exploïtatie
Project : propaantank 2700L
Ligging: Potaardestraat 1 te 3472 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 04, sectie E, perceelnummer 228E, 230K, 230R, 231R, 230N, 230S
Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Junet Cindy, werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen gaf in zitting van 29 april 2024 de vergunning af aan de aanvrager. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen deze beslissing een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing. Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een
digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
- 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
- 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
Bekendmaking meldingsakte
Referentie dossier: OMV_2024052052
Aard: exploïtatie
Project : bovengrondse enkelwandige gastank 1600L
Ligging: Windmolenstrat 15 te 3472 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 04, sectie E, perceelnummer 145F
Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Keyen Georges, werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen gaf in zitting van 29 april 2024 de vergunning af aan de aanvrager. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen deze beslissing een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing. Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een
digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
- 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
- 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
BEKENDMAKING DEFINITIEVE VASTSTELLING BELEIDSPLAN RUIMTE VLAAMS-BRABANT
Op 19 september 2023 is het provinciaal Beleidsplan Ruimte Vlaams-Brabant definitief vastgesteld door de provincieraad. Het Beleidsplan Ruimte Vlaams-Brabant omvat een strategische visie, 7 beleidskaders (mobiliteit, voorzieningen, wonen, economie, open ruimte, energie, selecties en ontwikkelingsperspectieven) en een actiegericht deel (4 provinciale werven-4 krachtlijnen voor actie).
Het vaststellingsbesluit en het provinciaal beleidsplan ruimte zijn integraal gepubliceerd op www.ruimtevoorvlaamsbrabant.be, overeenkomstig artikel 2.1.9, derde lid, van de VCRO.
Op 7 juli 2023 werd het bijhorende plan-MER voor het Beleidsplan Ruimte Vlaams-Brabant goedgekeurd door de Vlaamse Overheid. Overeenkomstig artikel 4.2.11 § 6 en 7 van het DABM zijn het goedgekeurde plan-MER en de bijhorende documenten integraal gepubliceerd op www.ruimtevoorvlaamsbrabant.be én op de website van het Vlaamse Departement Omgeving www.omgeving.vlaanderen.be (via de MER-dossierdatabank, dossiernummer PL0260).