Aangifte van een verhuis naar het buitenland


Inhoud

Als je naar het buitenland verhuist, moet je dit melden aan je gemeente.

Voorwaarden

Je verhuist effectief naar het buitenland.

Procedure

Als je naar het buitenland verhuist, moet je dit melden bij de dienst Burgerzaken van je gemeente. Je doet dit ten laatste de dag voor je vertrek naar het buitenland.

De aangifte kan gebeuren door een meerderjarige of door de referentiepersoon (gezinshoofd) van het gezin.

Als de adreswijziging voor het hele gezin geldt, volstaat het dat één van de meerderjarige leden van het gezin de aangifte doet. Als een minderjarige naar het buitenland verhuist, moet iemand die het ouderlijke gezag uitoefent hem bij de aangifte bijstaan.

Na de aangifte ontvang je een document waarmee je je op het gemeentehuis, de ambassade of het consulaat van de nieuwe woonplaats moet aanbieden.

Als je nog documenten of identiteitsbewijzen nodig hebt die moeten afgedrukt of aangemaakt worden, moet je deze eerst aanvragen, vóór je je uitschrijft.

 

Wat meebrengen

  • adres in het buitenland
  • identiteitskaart van elk lid van het gezin boven de 12 jaar
  • bijbehorende pin- en pukcode.

Burgerzaken

Ann Merlo
Charony Pulinckx
Mathias Hikketik

Dorpsplein 35
3470 Kortenaken

Tel 011 58 62 61
Tel 011 58 62 63
Fax 011 58 20 93

burgerzaken@kortenaken.be

Openingsuren

Ma – vrij: van 9 tot 12 uur
Ma: van 18 tot 20 uur
Woe: van 13 tot 16.30 uur

Leven Burgerzaken Aangifte van een verhuis naar het buitenland