Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie omgevingsvergunning: OMV_2019110039
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project: één bouwlot voor open bebouwing
Kadastrale ligging : Afd. 04, sectie C, perceelnummer 103G2

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Ann Lommaert werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen verleende in zitting van 20 januari 2020 de vergunning. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden 
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:
1° de vergunningsaanvrager
2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;
2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)
2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

 

 

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie omgevingsvergunning: OMV_2019133818
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project: afbraak deel schuur + verbouwing schuur 
Kadastrale ligging : Afd. 04, sectie B, perceelnummer 226R

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Maarten Hertog werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen verleende in zitting van 22 januari 2020 de vergunning. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden 
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:
1° de vergunningsaanvrager
2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;
2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)
2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

 

 

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie omgevingsvergunning: OMV_2019015200
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project: verbouwing bestaande hoeve naar twee ééngezinswoningen
Kadastrale ligging : Afd. 05, sectie A, perceelnummer 70E

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Marthe Vanrompay werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen verleende in zitting van 27 januari 2020 de vergunning. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden 
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:
1° de vergunningsaanvrager
2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;
2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)
2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

 

 

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie omgevingsvergunning: OMV_2019136732
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project: verbouwing bouwen van een woning
Kadastrale ligging : Afd. 04, sectie B, perceelnummer 61C, 61D

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Kris Thomas werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen verleende in zitting van 27 januari 2020 de vergunning. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden 
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:
1° de vergunningsaanvrager
2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;
2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)
2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

 

 

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie omgevingsvergunning: OMV_2019115024
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project: verkaveling voor 4 HOB
Kadastrale ligging : Afd. 02, sectie A, perceelnummer 297M

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Mieke Pacolet werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen verleende in zitting van 27 januari 2020 de vergunning. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden 
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:
1° de vergunningsaanvrager
2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;
2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)
2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

 

 

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie omgevingsvergunning: OMV_2019153678
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project: sloop bakhuis en schuur
Kadastrale ligging : Afd. 04, sectie B, perceelnummer 439K

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Alain Vankerkom werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen verleende in zitting van 3 februari 2020 de vergunning. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden 
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:
1° de vergunningsaanvrager
2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;
2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)
2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

 

 

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie omgevingsvergunning: OMV_2019129341
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project: dakuitbouw
Kadastrale ligging : Afd. 03, sectie B, perceelnummer 306X2

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Stefaan Van Heer werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen verleende in zitting van 3 februari 2020 de vergunning. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden 
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:
1° de vergunningsaanvrager
2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;
2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)
2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

 

 

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie omgevingsvergunning: OMV_2019118580
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project: afbraak gedeelte achterbouw + verkaveling 3 loten
Kadastrale ligging : Afd. 02, sectie A, perceelnummer 284K, 284L

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Deborah Van Kerkhoven werd geweigerd. Het college van burgemeester en schepenen weigerde in zitting van 3 februari 2020 de vergunning. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden 
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:
1° de vergunningsaanvrager
2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;
2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)
2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

 

 

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie omgevingsvergunning: OMV_2019139931
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project: verbouwing van een handelspand tot bank-, verzekerings- en vastgoedkantoor + regularisatie bestaande toestand
Kadastrale ligging : Afd. 05, sectie C, perceelnummer 13K2

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door CJC Invest werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen verleende in zitting van 10 februari 2020 de vergunning. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden 
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:
1° de vergunningsaanvrager
2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;
2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)
2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

 

 

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie omgevingsvergunning: OMV_2019120929
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project: herbouwen van een zonevreemde woning
Kadastrale ligging : Afd. 01, sectie A, perceelnummer 295D

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Jurgen Bullens  werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen verleende in zitting van 10 februari 2020 de vergunning. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden 
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:
1° de vergunningsaanvrager
2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;
2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)
2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

 

 

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie omgevingsvergunning: OMV_2019111780
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project: bouwen van een eengezinswoning
Kadastrale ligging : Afd. 04, sectie B, perceelnummer 50F, 50G

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Ineke Loos  werd geweigerd. Het college van burgemeester en schepenen weigerde in zitting van 10 februari 2020 de vergunning. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden 
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:
1° de vergunningsaanvrager
2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;
2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)
2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

 

 

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie omgevingsvergunning: OMV_2019162151
Aard: exploitatie
Project: plaatsen van een bovengrondse propaantank met inhoud van 1750 L
Kadastrale ligging : Afd. 01, sectie B, perceelnummer 269T

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Bertie Bammens  werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen verleende in zitting van 10 februari 2020 de vergunning. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheid
U kan tegen deze beslissing een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing. Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een
digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
– 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
– 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie omgevingsvergunning: OMV_2019125389
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project: bouw van 10 appartementen
Kadastrale ligging : Afd. 05, sectie B, perceelnummer 324M

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Par Terre  werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen verleende in zitting van 17 februari 2020 de vergunning. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroefschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:
 1° de vergunningsaanvrager
 2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
 1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;
 2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
 3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden; 4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
 1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)
2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie omgevingsvergunning: OMV_2020014407
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project: terrasoverkapping
Kadastrale ligging : Afd. 05, sectie B, perceelnummer 563G

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Yves Baeten, werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen gaf in zitting van 17 februari 2020 de vergunning af aan de aanvrager. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheid
U kan tegen deze beslissing een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing. Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een
digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
– 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
– 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.

Wonen & omgeving Vergunningen