Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie omgevingsvergunning: OMV_2021104454
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project : bouwen van een garage of carport
Adres : Klein Kempenseweg 4 te 3473 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 05, sectie A, perceelnummer 150D2, 150H2, 150M2, 153L  

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Elly Vandermeulen werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen verleende in zitting van 27 oktober 2021 de vergunning  aan de aanvrager. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden 
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:
1° de vergunningsaanvrager
2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;
2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)
2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie omgevingsvergunning: OMV_2021141445
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project : plaatsen van een omheining
Adres : Koningsstraat 12 te 3470 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 01, sectie B, perceelnummer 95G  

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Ludo Dens werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen verleende in zitting van 29 november 2021 de vergunning  aan de aanvrager. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden 
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:
1° de vergunningsaanvrager
2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;
2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)
2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie omgevingsvergunning: OMV_2021097393
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project : bouwen van een woning
Adres : Grote Vreunte te 3473 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 05, sectie B, perceelnummer 349G  

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Nadine Paredis werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen verleende in zitting van 15 november 2021 de vergunning  aan de aanvrager. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden 
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:
1° de vergunningsaanvrager
2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;
2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)
2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie omgevingsvergunning: OMV_2021119669
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project : heraanleg zijstraatje Schansstraat 
Adres : Zijstraatje Schansstraat  te 3470 Kortenaken
Kadastrale ligging : 

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door gemeente Kortenaken werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen verleende in zitting van 22 november 2021 de vergunning  aan de aanvrager. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden 
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:
1° de vergunningsaanvrager
2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;
2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)
2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie omgevingsvergunning: OMV_2021164010
Aard: exploitatie
Project : bovengrondse gastank 1600L
Adres : Zandrodestraat 23 te 3470 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 01, sectie B, perceelnummer 394K2  

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Marc Desaer, werd verleend. Er werd akte genomen op 8 november 2021. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheid
U kan tegen deze beslissing een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing. Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een
digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
– 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
– 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie omgevingsvergunning: OMV_2021164010
Aard: exploitatie
Project : bovengrondse gastank 1600L
Adres : Zandrodestraat 23 te 3470 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 01, sectie B, perceelnummer 394K2  

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Marc Desaer, werd verleend. Er werd akte genomen op 8 november 2021. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheid
U kan tegen deze beslissing een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing. Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een
digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
– 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
– 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie omgevingsvergunning: OMV_2021172113
Aard: exploitatie
Project : bovengrondse enkelwandige gastank 1600L
Adres : Baaistraat 11 te 3470 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 01, sectie B, perceelnummer 120G3  

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Henri Vandezande, werd verleend. Er werd akte genomen op 22 november 2021. De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheid
U kan tegen deze beslissing een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing. Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een
digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
– 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
– 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.

Wonen & omgeving Vergunningen