Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie dossier: OMV_2021182593
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project : bouwen van een woning
Ligging:  Tiensestraat 27 te 3470 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 01, sectie B, perceelnummer 250G

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Veulemans Nadine werd stilzwijgend geweigerd.  De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:

 1° de vergunningsaanvrager
 2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
 1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;

 2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
 3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)

2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

 

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie dossier: OMV_2021184901
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project : sloop  van woning, bijgebouw en serre & heropbouw van een ééngezinswoning met binnenzwembad, carport, tuinmuren en bijgebouw
Ligging:  Pottelbergstraat 45 te 3471 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 03, sectie B, perceelnummer 449A, 449B, 449C

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Francen Dirk & Vanwelckenhuyzen Lieve  werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen gaf in zitting van 25 april 2022 de vergunning af aan de aanvrager  De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:

 1° de vergunningsaanvrager
 2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
 1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;

 2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
 3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)

2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

 

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie dossier: OMV_2021177251
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project : bouwen van een bijgebouw
Ligging:  Halensebaan 78 3473 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 05, sectie A, perceelnummer 88G2, 88G3, 100W

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Michel Dethier & Vera Stroobants  werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen gaf in zitting van 25 april 2022 de vergunning af aan de aanvrager  De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:

 1° de vergunningsaanvrager
 2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
 1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;

 2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
 3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)

2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

 

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie dossier: OMV_2022015158
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project : interne verbouwing van een bestaande open ééngezinswoning
Ligging:  Diestsestraat 28 te 3470 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 01, sectie C, perceelnummer 462P

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Devos Tom & Colebunders Caroline werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen gaf in zitting van 25 april 2022 de vergunning af aan de aanvrager  De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:

 1° de vergunningsaanvrager
 2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
 1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;

 2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
 3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)

2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

 

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie dossier: OMV_2022000348
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project : bouwen van een vrijstaande ééngezinswoning
Ligging:  Krawatenstraat (tussen nr. 23 & 25) te 3470 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 01, sectie A, perceelnummer 305A9

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Monteiro Pinto André werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen gaf in zitting van 25 april 2022 de vergunning af aan de aanvrager  De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:

 1° de vergunningsaanvrager
 2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
 1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;

 2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
 3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)

2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

 

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie dossier: OMV_2021190048
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project : verbouwen en uitbreiden van woning + zwembad met poolhouse
Ligging:  Hemelrijkstraat 64 te 3473 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 05, sectie B, perceelnummer 258C2, 258R

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Veulemans Floris werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen gaf in zitting van 2 mei 2022 de vergunning af aan de aanvrager  De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:

 1° de vergunningsaanvrager
 2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
 1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;

 2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
 3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)

2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

 

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie dossier: OMV_2020153402
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project : wijziging – grenswijziging
Ligging:  Miskom-Dorp (naast nr. 14) te 3472 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 04, sectie B, perceelnummer 380X

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Arnauts Dirk  werd geweigerd. Het college van burgemeester en schepenen weigerde in zitting van 2 mei 2022 de vergunning aan de aanvrager  De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:

 1° de vergunningsaanvrager
 2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
 1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;

 2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
 3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)

2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

 

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie dossier: OMV_2021194440
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project : bouwen van een vrijstaande ééngezinswoning
Ligging:  Eindestraat (naast nr. 6) te 3473 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 05, sectie C, perceelnummer 48Z

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Valcke Hans  werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen gaf in zitting van 2 mei 2022 de vergunning af aan de aanvrager  De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:

 1° de vergunningsaanvrager
 2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
 1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;

 2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
 3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)

2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

 

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie dossier: OMV_2022013539
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project : afbraak overkapping + uitbreiding woning
Ligging:  Oude Diestsestraat 15  te 3473 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 05, sectie A, perceelnummer 382Y4

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Creuwels Wim werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen gaf in zitting van 2 mei 2022 de vergunning af aan de aanvrager  De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:

 1° de vergunningsaanvrager
 2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
 1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;

 2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
 3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)

2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

 

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie dossier: OMV_2022014300
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project : herbouw van een veranda
Ligging:  Diestsestraat 29 te 3470 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 01, sectie C, perceelnummer 151K2

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Abrams Peter werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen gaf in zitting van 2 mei 2022 de vergunning af aan de aanvrager  De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:

 1° de vergunningsaanvrager
 2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
 1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;

 2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
 3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)

2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

 

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie dossier: OMV_2022003164
Aard: exploïtatie
Project : verlenging milieuvergunning voor onbepaalde duur
Ligging:  Krawatenstraat 1 te 3470 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 01, sectie A, perceelnummer 331B2

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Arnauts Carl werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen gaf in zitting van 2 mei 2022 de vergunning af aan de aanvrager  De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:

 1° de vergunningsaanvrager
 2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
 1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;

 2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
 3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)

2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

 

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie dossier: OMV_2021193858
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project : planten van bomen
Ligging:  Tiensestraat  te 3470 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 01, sectie C, perceelnummer 84R, 84S

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Arnauts Dirk werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen gaf in zitting van 2 mei 2022 de vergunning af aan de aanvrager  De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:

 1° de vergunningsaanvrager
 2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
 1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;

 2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
 3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)

2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

 

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie dossier: OMV_2021195294
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project : slopen van bijgebouwen en verbouwen van woning
Ligging:  Rigelstraat 2A & 4 te 3470 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 01, sectie C, perceelnummer 506D, 515D, 519C

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Adriaens Nick & Huyskens Lotte werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen gaf in zitting van 9 mei 2022 de vergunning af aan de aanvrager  De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:

 1° de vergunningsaanvrager
 2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
 1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;

 2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
 3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)

2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

 

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie dossier: OMV_2021185100
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project : bouwen van 4 HOB
Ligging:  Dorpsstraat naast nr. 47 te 3470 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 02, sectie B, perceelnummer 56V

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Demesmacre Jolien werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen gaf in zitting van 9 mei 2022 de vergunning af aan de aanvrager  De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:

 1° de vergunningsaanvrager
 2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
 1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;

 2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
 3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)

2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

 

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie dossier: OMV_2022012673
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project : Vruenpark
Ligging:  Grote Vreunte 57 & 557A te 3473 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 05, sectie B, perceelnummer 333, 338C2

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door gemeente Kortenaken – dienst vrije tijd  werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen gaf in zitting van 9 mei 2022 de vergunning af aan de aanvrager  De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:

 1° de vergunningsaanvrager
 2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
 1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;

 2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
 3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)

2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

 

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie dossier: OMV_2022029647
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project : nieuwbouw ééngezinswoning HOB
Ligging:  Neerlintersesteenweg (naast nr. 103) te 3471 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 03, sectie B, perceelnummer 319G2

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Everaerts Joachim & Ausloos Jolien werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen gaf in zitting van 16 mei 2022 de vergunning af aan de aanvrager  De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:

 1° de vergunningsaanvrager
 2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
 1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;

 2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
 3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)

2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

 

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie dossier: OMV_2021193142
Aard: stedenbouwkundige handeling
Project : bouwen van een woning
Ligging:  Zuurbemdesteenweg te 3471 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 03, sectie C, perceelnummer 507C

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Renders Sonny werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen gaf in zitting van 16 mei 2022 de vergunning af aan de aanvrager  De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheden
Tegen een beslissing van het college van burgemeester en schepenen kan een administratief beroep ingesteld worden bij de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant, Provincieplein 1, 3010 Leuven. Het indienen van dit beroep moet gebeuren binnen een termijn van 30 dagen te tellen de dag na de aanplakking van deze bekendmaking en per beveiligde zending. Gelijktijdig dient een afschrift van het beroepschrift per beveiligde zending te worden bezorgd aan:

 1° de vergunningsaanvrager
 2° het college van burgemeester en schepenen, Dorpsplein 35, 3470 Kortenaken

In het beroepschrift dient te worden opgenomen:
 1° naam, hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;

 2° identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
 3° minstens een van de volgende elementen:
a) een omschrijving van de gevolgen die u ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de reden waarom het beroep wordt ingesteld;
5° mededeling of de beroepsindiener al dan niet gehoord wil worden.

Bij het beroepsdossier worden de volgende bewijsstukken gevoegd:
1° een bewijs van betaling van de dossiertaks van 100 euro op rekening van de provincie (IBAN: BE55 0910 2163 2544 BIC: GKCCBEBB – Provincie Vlaams Brabant, diverse ontvangsten, Provincieplein 1 te 3010 Leuven – Verplichte mededeling: “RMT-VGN-Kortenaken + naam indiener van het beroep”)

2° overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° een inventaris van de overtuigingsstukken

 

Bekendmaking omgevingsvergunning


Referentie dossier: OMV_2022063122
Aard: exploitatie
Project : bovengrondse propaan gastank 1600L
Ligging:  Hoeledensebaan 130 te 3471 Kortenaken
Kadastrale ligging : Afd. 03, sectie C, perceelnummer 33D

Bovenvermelde aanvraag tot omgevingsvergunning, aangevraagd door Pans Jeroen werd verleend. Het college van burgemeester en schepenen gaf in zitting van 16 mei 2022 de vergunning af aan de aanvrager  De volledige beslissing kan worden ingekeken bij de dienst Ruimtelijke Ordening van de gemeente.

Beroepsmogelijkheid
U kan tegen deze beslissing een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:

Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel

U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag
na de betekening van deze beslissing. Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u
een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).

U bent een rolrecht verschuldigd van:
– 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
– 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.

U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
Meer info
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in

– het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,
– het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
– het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen.(http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)

 

Wonen & omgeving Vergunningen